Manual magazin online

OpenCart - Documentatie Smart NET Expert


Va multumim pentru interesul acordat asupra serviciilor oferite de Smart NET Expert. In acest document veti gasi instructiunile de folosire ai magazinului online creeat de compania noastra. Speram ca intreg procesul de asimilare a informatiilor sa fie unul cat mai scurt si elocvent.

Familiarizare panou administrativ

Meniul principal al magazinului online contine urmatoarele sectiuni, urmate de submeniuri (vor fi evidentiate doar submeniurile esentiale):

1. Catalog
    |_ Categorii
    |_ Produse
    |_ Informatii
    |_ Opinii
    |_ Atribute
    |_ Optiuni
    |_ Producatori
2. Extensii
    |_ Module
    |_ Transport
    |_ Plati
    |_ Totalul comenzii
    |_ Newsletter
 
3. Vanzari
    |_ Comenzi
    |_ Cupoane
    |_ Vouchere
    |_ Mail
 
4. Sistem
    |_ Setari
    |_ Localizare
        |_ Limbi
        |_ Monede
        |_ Taxe
        |_ Statutul Comenzii
        |_ Statutul Comenzii
    |_ Excel
 
 
5. Rapoarte
 

1.1 Categorii - adaugare sau modificare categorii
1.2 Produse - adaugare sau modificare produse
1.3 Informatii - adaugare sau modificare pagini informative
1.4 Opinii - revizuire recenizii efectuate de vizitatori asupra produselor
1.5 Atribute - valori ce pot fi definite fiecarui produs utile pentru comparatia produselor
1.6 Optiuni - valori de optiuni disponibile produselor (ex. culori)
1.7 Producatori - marcile producatorilor pentru produsele comercializate

2.1 Module - diferite componente de afisare ai magazinului online

2.1.1 Cont
2.1.2 Afiliaţi
2.1.3 Banner
2.1.4 Cele Mai Bine Vândute Produse
2.1.5 Carusel
2.1.6 Shopping Cart
2.1.7 Categorie
2.1.8 Category Wall

2.1.9 CR2 Grid Enabler
2.1.10 Custom Code
2.1.11 Prezentate
2.1.12 Gallery
2.1.13 Google Talk
2.1.14 Informaţii
2.1.15 Ultimele
2.1.16 Manufacturer

2.1.17 Anunţuri
2.1.18 Newsletter
2.1.19 Pret minim comanda
2.1.20 Prezentare
2.1.21 Speciale
2.1.22 Magazin
2.1.23 VQMod Manager
2.1.24 Bine ai venit

2.2 Transport - diferite metode de transport pentru produsele comercializate
2.3 Plati - sisteme de plata pentru produsele comercializate
2.4 Totalul comenzii - valori sau taxe aplicate asupra pretului final al comenzilor
2.5 Newsletter - abonatii newsletter (doar listare)

3.1 Comenzi - listare si editare comenzi magazin
3.2 Cupoane - coduri pentru diferite reduceri
3.3 Vouchere - coduri ce vor fi folosite o singura data pentru diferite reducere
3.4 Mail - sistem de trimitere a emailurilor catre clienti

4.1 Setari - setari ale magazinelor online administrate
4.2.1 Limbi - limbile de afisare a continutului magazinului online
4.2.2 Monede - Valutele disponibile la afisarea preturilor produselor
4.2.3 Taxe - taxe aplicabile preturilor produselor
4.2.4 Statutul comenzii - mesajele afisare referitor la situatia comenzii unui client
4.2.5 Statusul stocului - mesajele afisare referitor la disponibilitatea produsului
4.3 Excel - Importare si exportare a produselor in format .xls pentru Microsof Excel

5 Rapoarte - diferite rapoarte generate pentru magazinul online

6 Optimizare SEO - recomandari pentru o vizibilitate marita in motoarele de cautare ex. Google

1.1 Crearea si editarea de categorii

Pentru a crea sau a edita categorii ale magazinului online se acceseaza, din panoul administrativ, meniul "Catalog" urmat de submeniul "Categorii"

Pentru a crea o categorie noua se foloseste butonul Inserare 
 
 
Pasul1. Urmand sa se completeze/editeze urmatoarele campuri
Numele categoriei
Etichetă Descripţie * acest camp indica descrierea paginii pentru motoarele de cautare (meta description)
Etichetă Cuvinte Cheie * acest camp indica cuvintele cheie ce definesc pagina (categoria) pentru motoarele de cautare (meta keywords)
Descripţie * informatie text ce va fi prezentata pe pagina categoriei:
 
Nota. Aceleasi 4 campuri sunt obligatorii pentru toate limbile activare pentru magazinul online
 
Pasul2. Urmatorul pas al adaugarii/editarii unei categorii este definirea detaliilor precum:
Categoria Părinte: - Daca categoria creata apartine unei categorii mai mari aici se alege
Cuvinte cheie SEO: - Camp ce va fi folosit in optimizarea seo * acest camp va fi completat automat daca se creeaza o noua categorie,, sau in cazul unei editari va trebui efectuat manual: 
 
 
Imagine: - imaginea categoriei, daca nu exista va fi afisata cea implicita
Coloane: - Acest camp, in cazul SHR-Motors.ro a fost modificat in asa fel incat daca se completeaza cu "99" afisarea produselor pe acea categorie se va face in mod lista, fara imagini:
 
rezultat: 

 

1.2 Creare si editare produse

Pentru a crea sau a edita produse ale magazinului online se acceseaza, din panoul administrativ, meniul "Catalog" urmat de submeniul "Produse"

Urmand sa se completeze/editeze urmatoarele campuri:

 

Numele Produsului * obligatoriu pentru toate limbile instalate

Etichetă Meta Descriere* acest camp indica descrierea produsului (meta description), obligatoriu pentru toate limbile instalate

Etichetă Meta Cuvinte-Cheie* acest camp indica cuvintele cheie ce definesc produsul (meta keywords), obligatoriu pentru toate limbile instalate

Eticheta Produsului* cuvinte cheie ,separate prin virgula, ce vor fi afisate pe pagina produsului cu link catre acesta, pentru toate limbile instalate , acest camp fiind optional

Preț * pretul produsului

Imagine * imaginea principala a produsului

Categorie * categoria din care produsul face parte - produsul poate fi afisat in multiple categorii

Descripție * informatie text ce va fi prezentata pe pagina produsului

            Nota. Primele 3 campuri sunt obligatorii pentru toate limbile activare pentru magazinul online (nume, eticheta descriere, eticheta cuvinte cheie)

Urmand sa se completeze/editeze urmatoarele campuri

Cuvint-Cheie SEO* Camp ce va fi folosit in optimizarea seo: http://www.shr-motors.ro/piese_scutere/accesorii/armura_scutere_moto_atv * acest camp va fi completat automat daca se creeaza un nou produs, sau in cazul unei editari va trebui efectuat manual

Clasa de taxa * Taxa aplicata pretului produsului

Cantitate * daca magazinul lucreaza pe stoc

Cantitate Minimă * obliga cumparatorii la un numar minim de comanda

Sustrage stocul * daca magazinul lucreaza cu stoc

Status * produs activ sau inactiv - inactivitatea presupune neafisarea pentru vizitatori/clienti

Producător * daca produsul se doreste a face parte din lista unor producatori se alege din tab-ul "Legături"

Preţ Special * daca produsul se doreste a avea un pret special, definit pe o perioada de timp, se alege din tab-ul "Preț special" urmat de butonul " Adăugare Preţ Special" si completandu-se campurile Preț, Data Începerii, Data Încheierii.

Imagini suplimentare * daca produsul se doreste a avea mai multe imagini se alege tab-ul "Imagine" urmat de butonul "Adăugare Imagine" apoi ales imaginea prin butonul "Foldere"

 

Pentru functii suplimentare aplicabile unui produs avem:

format: nume tab / nume optiune * explicatie
Dată / Model * Cod definit produsului,  unic administrabil pentru a oferi o identificare separata a produsului decat cea prin titlul prousului
Dată / Dată Disponibilă * data de la care produsul va fi afisat pe site, pana la aceasta data el nu va fi disponibil
Dată / Clasa de taxa * Taxa aplicata pretului produsului, valoare introdusa in campul "pret", iar valorile taxelor se pot modifica accesand "Sistem > Localizare >  Taxe > Tax rates"
Dată / Cantitate * daca magazinul lucreaza cu stoc propriu aici se seteaza cantitatea aflata in stoc
Dată / Cantitate Minimă * obliga achizitionarea produsului numai intr-o anumita cantiate minima
Dată / Sustrage stocul * daca magazinul lucreaza cu stoc propriu fiecare achizitie a produsului se va extrage din stocul initial definit mai sus (valoarea odificandu-se la fiecare comanda)
Dată / Statusul produselor neexistente in stoc * in cazul produselor al caror stoc a fost epuizat un mesaj predefinit va fi afisat, mesajele predefinite pot fi modificate accesand sectiunea "Sistem > Localizare > Statusul Stocului"
Dată / Necesită Transport * daca produsul este un bun ce necesita alegerea de catre cumparatori a modului de transport
Dată / Dimensiuni (L x l x Î) * pentru calcularea preturilor, bazat pe dimensiuni, de catre anumite module de transport
Dată / Clasa Lungimii * notatia lungimii setate mai sus (cm, mm, sau inch)
Dată / Greutate * pentru calcularea preturilor, bazat pe greutate, de catre anumite module de transport
Dată / Clasa Greutaţii * notatia greutatii setate mai sus (kg, gram, pound, once)
Dată / Status * seteaza produsul activ, sau inactiv
 
 
Legături / Producător * marca producatorului atribuita produsului, producatorii fiind administrati din "Catalog > Producatori"
Legături / Magazine * seteaza apartenenta produsului la un anumit magazin, in cazul in care mai multe magazine au fost configurate sa ruleze pe acelas panou administrativ
Legături / Descărcări * documente disponibile pentru descarcare ce au legatura cu produsul, documentele fiind administrabile din sectiunea "Catalog > Descarcari"
Legături / Produse Asemănătoare * magazinul online are construit un mod automat de atribuire a unor produse asemanatoare bazate pe categoria in care se afla, dar daca se doreste afisarea unui anumit produs asemanator acesta va fi afisat preferential fata de celelalte automate
 
Atribute / Atribute * Specificatiile tehnice ale produsului, valori administrabile in sectiunea "Catalog > Atribute"
 
Opţiune / Opţiune * Optiunile de achizitie ale produsului, valori administrabile in sectiunea "Catalog > Optiuni"
 
Discount / Discount * Un discount oferit unui anumit grup de clienti, grupurile si apertenenta clientilor la grupuri se poate administra din sectiunea "Clienti > Grup De Consumatori" sau  "Clienti > Clienti"
 
Preţ Special / Valoare * preturi speciale ale produsului, bazat pe grupul de clienti si pe o data de inceput si sfarsit cand pretul special va fi folosit, pretul este supus taxelor setate in tab-ul "Dată / Clasa de taxa"
 
Imagine / Imagini suplimentare * fiecarui produs i se pot atasa un numar nelimitat de imagini suplimentare ce vor fi afisate sub imaginea principala a produsului, formand astfel o galerie de imagini ale produsului
 
Puncte de recompensă / Punctaj * daca magazinul practica puncte de recompensa pentru achizitionarea produselor atunci se va seta un numar care reprezinta valoarea produsului in de puncte de fidelitate

 

1.3 Adaugarea/editarea paginilor informative

Pentru a adauga o pagina de informare, sau editarea uneia existente, se acceseaza meniul "Catalog" urmat de submeniul "Informații" urmat fie de butonul "Inserare" fie de linkul "Editare"

Urmand sa se completeze/editeze urmatoarele campuri

Titlul Informaţiei - Titlul atribuit paginii informative

Descripţie - Continutul text a informatiei (poate fi text imbogatit cu imagini, animatii flash, filme, orice cod HTML bogat)

Tab-ul Dată oferă configurarea urmatoarelor setari:
 
Magazine - In cazul configurarii mai multor magazine pe acelas panou administrativ, se va seta fiecare informatie sa fie dedicata fiecarui site in parte existand, probabil, diferente intre continuturile acestora
 
Cuvânt-Cheie SEO
 
Status Camp ce va fi folosit in optimizarea seo: http://www.shr-motors.ro/cum_cumpar * acest camp va fi completat automat daca se creeaza un nou produs, sau in cazul unei editari va trebui efectuat manual, daca acest camp nu este completat atunci link-ul va fi unul de baza, neoptimizat, de forma http://www.shr-motors.ro/index.php?route=information/information&information_id=3 
 
Selectează Ordinea - Orginea in lista de link-uri pentru pagini informative, se va seta -1 ca se ascunda din listare - dar putand fi accesat prin link-ul direct al acestuia
 
rezultat:

1.4 Aprobarea/editarea opiniilor vizitatorilor despre produsele comercializate

Magazinul online permite vizitatorilor sa lase mesaje la produsele comercializate pentru a putea imarti si altor vizitatori parerile acestora despre produs sau alte idei, dar si a vota produsul.

Pentru a aproba sau a sterge o opinie, recenzie, se acceseaza meniul "Catalog" urmat de submeniul "Opinii" urmat fie de butonul "Inserare" fie de linkul "Editare"goexpert-28.jpg
 

Urmatoarele optiuni fiind disponibile pentru fiecare comentariu

Autor - Numele vizatorului ce a publicat opinia, recenzia
Produs - Produsul care a fost comentat
Text - Mesajul vizitatorului
Evaluare - nota data de vizitator pentru produ
Status - starea comentariului, activat sau dezactivat
 
Nota. Toate mesajele publicate de vizitatori vor fi afisate pe site doar dupa ce un administrator le va revizui si le va activa.
 
rezultat:

1.5 Atributele produselor

Orice produs poate avea diferite sepecificatii de comercializare. Aceasta setare a atributelor este folositoare in compararea produselor, generandu-se un tabel prin care se pot compara diferente.

Setarea atributelor se face intai definind un grup al atributelor "Catalog > Atribute > Grupurile atributelor" apoi definirea fiecarui atribut in parte din "Catalog > Atribute > Atribute".

 

Setarea atributelor per produs se efectueaza din pagina prodsului urmand tab-ul "Atribute"

Iar atributele selectate sunt listate pe pagina produsului in tab-ul "Specificatii" iar folosirea acestora este la compararea a doua sau mai multor produse

1.6 Optiunile produselor

Orice produs poate avea diferite optiuni de comercializare precum culori, dimensiuni, sau alte valori predefinite. Setarea optiunilor se face folosind accesand "Catalog > Optiuni". Produsele pot avea atribuite doar un anumit numar de optiuni dintr-o gama.

Urmand de completat campurile:

Numele Opţiunii - numele gamei de optiuni

Tipul - felul in care cumparatorii vor fi prezentati sa aleaga optiunile disponibile

Selectează Ordinea - ordinea de afisare a gamelor de produse in cazul in care exista mai multe

Numele Valorii Opţiunii - numele fiecarei valori a gamei de optiuni

Imagine - imaginea fiecarei valori

Selectează Ordinea - ordinea fiecarei valori in cazul in care un produs are multiple valori per optiune

 

Tipurile de selectie optiuni

Aceasta setare permite cumpratorilor sa aleaga din optiunile produselor, iar modul se selectare este dat prin urmatoarele tipuri:

Selectează: ofera o lista de selectie cu scroll

Radio: afiseaza fiecare optiune disponibila impreuna cu un cerc de selectare

Casetă De Selectare: afiseaza fiecare optiune cu o caseta de selectare iar selectia poate fi multipla.

text_image: afiseaza un cerc de selectare impreuna cu umaginea optiunii

Fişierul: permite incarcarea unui fisier de catre cumparator pentru a fi furnizata la efectuarea comenzii

Data: permite selectarea unei dăți atasabile comenzii produsului (poate fi folosita la setarea unei date de livrare agreata de cumparator)

Timpul: permite selectarea unei ore atasabile comenzii produsului

Data & Timpul: permite selectarea unei date si a unei ore atasabile comenzii produsului

 

Optiunile unui produs se definesc selectand tab-ul

Urmand ca in campul din stanga sa se caute gama de optiuni dorita iar in partea dreapta sa se selecteze acele optiuni care sunt disponibile produsului

Setarile fiecarei optiuni din aceasta configurare sunt:

Necesar - daca selectia unei optiuni este obligatorie pentru achizitionarea unui produs, iar in cazul neselectarii unei optiuni cumparatorului ii este afisat un mesaj de atentionare

Valoarea Opțiunii - alegerea anumitor optiuni anumitor optiuni din gama selectata

Cantitate - pentru a pastra un stoc al produselor bazat exact pe optiunile acestora

Sustrage stocul - in cazul in care magazinul lucreaza pe stoc fiecare vanzare va fi scazuta din stoc urmand ca la epuizarea stocului sa fie notificat cumparatorul si administratorii, daca magazinul nu lucreaza cu stoc iar cantitatea nu va fi definita per optiune atunci aceasta setare va fi trecuta pe "NU"

Preț - in cazul in care fiecare optiune a produsului prezinta si un pret diferit de setat principal pentru produs, valoarea fiind introdusa in sistem de adaos sau scadere din pretul principal

Puncte - daca mgazinul practica puncte de fidelizare atunci valorile punctelor per optiune sunt setate

Greutate - daca magazinul practica un calcul al pretului de expediere bazat pe greutatea produselor

 

Optiunile selectate de catre vizitator vor fi afisate si pe cosul de cumparaturi.

 

 

1.7 Adaugarea/editarea producatorilor

Pentru a adauga un producator sau a modifica unul existent se acceseaza meniul "Catalog" urmat de submeniul "Producatori" urmat fie de "Inserare" fie de "Editare"

Urmand sa se completeze/editeze urmatoarele campuri

Numele Producătorului

Cuvint-Cheie SEO* Camp ce va fi folosit in optimizarea seo: http://www.shr-motors.ro/gilera, acest camp va fi completat automat daca se creeaza un nou produs, sau in cazul unei editari va trebui efectuat manual

Imagine * daca are logo, se creeaza in Photoshop  la dimenesiune patrata fiind ulterior redimensionata automat, urmat de alegerea imaginii prin butonul "Foldere"

2.1 Module magazin online

Vizualizarea si editarea modulelor magazinului online se face prin accesarea sectiunii "Extensii" urmat de subcategoria "Module"

2.2 Transportul produselor

Odata cu achizitionarea unor produse de catre cumparatori se pot oferi multiple optiuni de livrare a produselor prin diferite moduri de transport.

Pentru vizualizarea transporturilor disponibile, dar si adaugarea unora noi, se acceseaza sectiunea "Extensii" urmat de submeniul "Transport"

Magazinul online are disponibil urmatoarele moduri de transport:

Legături De Oraş -  valoarea transportului fiind calculata la greutatea transportului si destinatia acestuia, /!\ atentie pentru ca acest mod de transport sa functioneza magazinul va trebui sa aiva trecute greutatile produselor in detaliile acestora
FAN Courier -  va oferi posibilitatea livrarii comenzii prin curierat rapid oferit in colaborare cu Fan Curier - Self AWB, oferind costuri bazate pe destinatie si greutate
Valoarea plană -  va defini un cost unic pentru orice comanda
Transport Gratuit -  transportul va fi gratuit
Pe Articol -  se va configura un pret fix per articol achizitionat si transportat
Ridică din magazin -  va oferi posibilitatea cumparatorului sa se prezinte in magazin pentru ridicarea comenzii
Cost transport per valoare -  va calcula un pret bazat pe costul comenzii
Urgent Curier -  va oferi posibilitatea livrarii comenzii prin curierat rapid oferit in colaborare cu Urgent Curier, oferind posibilitatea calcularii unui pret de transport bazat pe destinatia de livrare, greutatea coletului, istoric al livrarilor magazinului etc. /!\ Pentru a accesa
Transport Bazat Pe Greutate -   costul transportului va fi calculat pe baza greutatii totale a coletului, /!\ atentie pentru ca acest mod de transport sa functioneza magazinul va trebui sa aiva trecute greutatile produselor in detaliile acestora
 
/!\ atentie, la unele moduri de transport se pot aplica TVA separat, modul de afisare al pretului cu/fara TVA per transport fiind configurabil din sectiunea "Setari" [alegerea magazinului] urmat de sectiunea "Opțiune" iar  setarea fiind "Arată Prețurile cu Taxa:"
 
Odata configurate modurile de transport vor fi afisate clientilor pentru a fi alese de acestia, dupa bunul plac:

2.3 Plata comenzilor

Comenzile efectuate de clienti pot fi platite prin diverse metode de plata, fie ramburs prin curierat sau procesarea platilor prin card de credit, acceptul cecurilor etc.

Modulele de plata existente deja in magazinul online fac posibila plata prin ramburs, paypal, Moneybookers - Skrill, Instructiuni pentru cec.

Fiecare mod de plata este insotit de un set de instructiuni pentru configurarea acestora, permitand astfel platile catre vanzator.

Modulele de plata nu se limiteaza la cele existente in panoul administrativ, noi metode de plata pot fi usor integrate in magazinul online.

2.4 Totalul comenzilor

Comenzile efectuate pot avea aplicate diferite module suplimentare atasate, precum cupoane de reduceri, vouchere cadou, estimari cost transport dar pot fi aplicate si diferite costuri suplimentare precum manipulare, taxa de comanda scazuta (ca pret).

Pentru a vedea si a configura lista suplimentelor din totalul comenzii se acceseaza sectiunea "Module" urmat de submeniul "Totalul comenzii"

Astfel modulele suplimentare pentru totalul comenzii sunt:

Cupon - va oferi posibiliatea inserarii unui cod-cupon pentru reduceri, pentru administrare cupoane vezi manualul punctul 2.6
Voucher Cadou - va oferi posibilitatea inserarii unui cod-voucher pentru reduceri, pentru administrare vouchere vezi manualul punctul 2.7
Creditul Magazinului - ofera posibilitatea unui credit adaugat manual unui client, credit ce va fi sustras din subtotalul comenzilor ulterioare. Pentru adaugare credite catre clienti consultati manualul punctul 2.4.1
Taxa de manipulare - se va aplica o suma fixa pentru manipularea produselor comandate
Taxa De Comandă Scăzută - se va aplica un cost suplimentar pentru comenzile ce nu satisfac un pret minim
Puncte de recompensă - se pot aplica puncte de recompensa, oferite fie manual de administratie fie dobandite din comenzi anterioare, pentru configurarea punctelor de recompensa consultati manualul punctul 2.4.2
Transport - ofera posibilitatea calcularii estimative, in avans, a costului transportului /!\ atentie acest modul este bazat pe greutate si este unul estimativ intrucat la finalizarea comenzii clientului ii este permis alegerea unui mod de transport care poate diferi, ca si pret, fata de estimarea calculata aici.
Sub-Total - afiseaza subtotalul comenzii
Taxe - afiseaza taxele aplicabile unei comenzi, ex. TVA etc.
Total - afiseaza totalul comenzi, ce va insuma toate costurile suplimentare si reducerile aplicate
 
Rezultatul configurarilor pentru modulele aplicate in "totalul comenzii" este:

3.1 Istoricul comenzilor

Vizualizarea si editarea comenzilor se face prin accesarea sectiunii "Vanzari" urmat de subcategoria "Comenzi"

In aceasta sectiune se pot vizualiza toate informatiile despre o comanda, se pot actualiza comenzile, se pot genera facturi, sau se pot anula intregi comenzi, la fiecare actiune fiind posibila notificarea clientului prin email.

  

3.2 Cupoane de reduceri

Cupoanele de reduceri sunt acele coduri promotionale care ofera reduceri de pret asupra comenzilor efectuate de clienti, aceste coduri sunt generate de catre administratorii magazinului online si sunt oferite in mod privat catre clienti.

Vizualizarea si editarea cupoanelor de reduceri se face prin accesarea sectiunii "Vanzari" urmat de subcategoria "Cupoane"

Cupoanele oferite pentru reduceri pot avea un set de instructiuni clare care se aplica odata cu folosirea unui astfel de cod promotional, dupa cum urmeaza:

Numele Cuponului - descrierea generica a cuponului
Codul - Codul pe care clientul trebuie să îl introducă ca să primească un discount.
Tipul - Procent sa Sumă Fixă.
Discount - Valoarea reducerii.
Suma Totală - Suma totală care trebuie să fie atinsă pentru ca acest cupon să fie valid.
Autentificarea Clientului - Clientul trebuie să se autentifice ca să folosească couponul.
Transport Gratuit - Bonus oferit impreuna cu reducerea.
Categorie produse - Se pot alege doar anumite categorii asupra produselor carora codul de reducere va functiona.
Produse - Alege produse specifice pentru care se aplică cuponul. Selectează fără produse ca să aplici couponul la intreaga comanda a clientului.
Data Începerii - data de inceput a validitatii codului de reducere
Date Sfârşitului - data de sfarsit a validitatii codului de reducere
Folosiri Per Cupon - Numărul maxim de folosiri pentru un cupon de către clienţi. Lăsaţi spaţiu petru folosire nelimitată.
Folosiri Per Client - Numărul maxim de folosiri pentru un cupon de un singur client. Lăsaţi spaţiu petru folosire nelimitată.
Status - Cod activ sau inactiv.
 
Raportul folosirii unui cod este afisat in sectiunea "Istorie cupoane" din pagina de modificare a unui cupon.
 

3.3 Vouchere cadou

Voucherele cadou sunt coduri promotionale de reduceri care pot fi achizitionate de catre clienti sau generate de catre administratorii magazinului online urmand ca folosirea acestor vouchere cadou sa fie facuta dupa bunul plac al detinatorilor. 

Vizualizarea si editarea voucherelor cadou se face prin accesarea sectiunii "Vanzari" urmat de subcategoria "Vouchere cadou"

/!\ Atentie! Vizitatorii pot cumpara vouchere dar daca printre modurile de plata a comenzilor exista module precum "plata la livrare" ceea ce va face ca orice comanda sa fie procesata de catre sistem ca si cand aceasta a fost platita (urmand sa fie) astfel voucherul va fi disponibil instant dupa creare - existand posibilitatea folosirii acestui voucher fara ca plata sa fie facuta in realitate.

Voucherele cadou pot avea teme de disribuire precum Aniversare / Onomastica; Cadou; Sărbători.

 

Voucherele oferite cadou pot avea un set de instructiuni clare care se aplica odata cu folosirea unui astfel de cod promotional, dupa cum urmeaza:

Cod - Codul pe care clientul il introduce ca să activeze voucherul.
De la Nume - Expeditorul
De la E-Mail - Expeditorul
Pentru Nume - Destinatarul
Pentru E-Mail - Destinatarul
Mesaj - un mesaj ce va insoti voucherul
Cantitate -  valoarea voucher-ului, fara RON sau inserarea altei valute
Tema - se va alege
Status - se va defini daca este activ sau inactiv


3.4 Trimiterea de mailuri catre clienti

Magazinul online permite administratorilor sa trimeata mesaje catre toti abonatii newsletterului sau toti clientii magazinului.

Pentru a trimite un mesaj catre clienti se acceseaza meniul "Vânzări" urmat de submeniul "Mail" urmat fie de butonul "Trimitere" dupa ce s-au revizuit campurile de configurare

Nota. Campul "De la:" iar setarea "Implicit" vor seta ca emailul din partea caruia mesajele vor fi trimise este acel email setat in configurarile sitului din sectinea "Sistem > Setari > Magazin" fiind emailul implicit al magazinului.

4. Setarile magazinului online

Magazinul online ofera un set de configurari ce pot personaliza aspecte ale intregului magazin virtual sau caracteristici personalizate in cazul multiplelor magazine.

In acest punct al manualului vom prezenta configurarile generale ale magazinului virtual dar si unele caracteristici separate pentru un al 2lea magazin din panoul administrativ prin meniu "Sistem" urmat de submeniul "Setari"



Dupa cum sunt si ilustrate instalarea curenta a panoului administrativ poseda 2 magazine: cel implicit (shr-motors.ro) si un al 2lea (motorspeedshop.ro), urmand ca fiecare magazin virtual sa aiva mici diferente de setari:

Astfel setarile implicite unui magazin virtual sunt:

General / Numele Magazinului:
General / Proprietarul Magazinului:
General  / Adresă:
General / E-Mail:
General / Telefon:
General / Fax:
 
 
Magazin / Titlu:
Magazin / Descriere Meta Tag:
Magazin / Şablon:
Magazin / Aspect implicit:
 
 
 
 
 
Localizare / Ţara:
Localizare / Regiune:
Localizare / Limba:
Localizare / Limba Administrattorului:
Localizare / Moneda: Schimbaţi moneda implicită.
Localizare / Updatare automată a Monedei: Setaza magazinul in aşa fel încat sa updateze in mod automat monedele, zilnic.
Localizare / Clasa Lungimii:
Localizare / Clasa Greutăţii:
 
Opţiune / Obiecte Implicite Per Pagină (Catalog): Determină cîte obiecte din catalog sunt arătate pe pagină (produse, categorii, etc)
Opţiune / Obiecte Implicite Per Pagină (Admin): Determină cîte obiecte admin sunt arătate pe pagină (comenzi, clienţi, etc)
Opţiune / Arată Preţurile cu Taxa:
Opţiune / Folosire taxa adresa magazin: Folosirea adresei magazinului pentru a calcula taxele daca nimeni nu e autentificat.
Opţiune / Folosire taxa adresa client: Folosirea adresei clientului pentru a calcula taxele cand acesta se autentifica.
Opţiune / Prefixul Facturii: Seteaza prefxul Facturii (e.g. INV-2011-00). ID-ul Facturii va incepe cu 1 pentru fiecare prefix unic
Opţiune / Grupul Consumatorului: Grupul Consumatorului Implicit.
Opţiune / Afişează Preţurile La Autentificare: Afişează preţurile doar atunci când un client este autentificat.
Opţiune / Aprobă Clienţii Noi: Nu permite clienţilor noi să se logheze până când contul lor nu este aprobat de catre un administrator.
Opţiune / Checkout-ul Oaspeţilor: Permite Clienţilor să facă comande produse fără să creeze un cont. Această opţiune nu va fi disponibilă dacă în coşul de cumpărături sunt produse care se pot descărca.
Opţiune / Termenii Contului: Forţează oamenii să fie de acord cu termenii înainte ca un cont să fie creat.
Opţiune / Termenii Checkout-ului: Forţează oamenii să fie de acord cu termenii înainte să poată cumpăra produse.
Opţiune / Termenii Afilierii: Forţează clientii să fie de acord cu termenii înainte ca un cont de afiliat să fie creat.
Opţiune / Comisionul Afilierii (%): Procentul implicit al comisionului de afiliere.
Opţiune / Afişează Stocul: Afişează cantitatea stocului pe pagina produsului.
Opţiune / Afişează Atenţionarea Stoc Terminat: Afişează mesajul stoc terminat pe pagina coşului de cumpărături dacă un produs nu se mai află în stoc dar checkoutul stocului este da. (Avertismentul este mereu afisat daca setarea "Checkoutul Stocului" este nu)
Opţiune / Checkoutul Stocului: Permite Clienţilor să facă checkoutul chiar dacă produsele pe care le comandă nu sunt în stoc.
Opţiune / Statusul Stoc Terminat: Setează statusul implicit pentru stoc terminat selectat în editarea produsului.
Opţiune / Statusul Comenzii: Setează statusul comenzii implicit când o comandă este procesată.
Opţiune / Stasul Comenzii Finalizate: Setează statusul comenziilor pe care clienţii trebuie să le atingă înainte ca ei să aibă acces la produsele care se pot descărca şi la voucherele cadou.
Opţiune / Statusul Returnării: Setează statusul implicit al returnărilor când cererile de retragere sunt inregistrate.
Opţiune / Permite Păreri: Activează/Dezactivează Păreri noi şi afişează părerile existente
Opţiune / Permite Descărcări
Opţiune / Permite încărcări de Extensii de Fisiere: Adaugă care extensii de fişiere sunt permise să fie încărcate. Foloseşte virgula să separi valorile.
Opţiune / Afişează Greutatea pe pagina Coşului: Afişează greutatea coşului pe pagina coşului
 
Imagine / Logo-ul Magazinului:
Imagine / Iconiţă: Iconiţa trebuie să fie un fişier PNG de 16px x 16px.
Imagine / Mărimea Listei De Categorii
Imagine / Mărimea Imaginii Produsului De Mărimea Degetului
Imagine / Mărimea Imaginii Produsului de tip Pop-Up
Imagine / Mărimea Listei De Produse
Imagine / Mărimea Imaginilor Adiţionale cu Produsul
Imagine / Mărimea Imaginilor Cu Produse Asemănătoare
Imagine / Compară Mărimea Imaginilor
Imagine / Mărimea Listei De Dorinţe
Imagine / Mărimea Imaginii Coşului:
 
Mail / Protocolul Mailului: Alege doar 'Mail' doar dacă serviciul tău de găzduire a dezactivat funcţia php mail.
Mail / Parametrii Mailului:
Mail / SMTP Gazdă:
Mail / SMTP Nume Utilizator:
Mail / SMTP Parola:
Mail / SMTP Port:
Mail / SMTP Timeout:
Mail / Alerta pe Mail Pentru O Comandă Nouă: Trimite un e-mail proprietarului magazinului când o comandă nouă a fost creată.
Mail / Alerta pe Mail Pentru Conturi Noi: Trimite un e-mail proprietarului magazinului când un cont nou a fost înregistrat.
Mail / Alerte de E-mail Adiţionale: Orice alerte adiţionale pe care vrei să le primeşti pe e-mail, separat de e-mailul principal al magazinului. (separate prin virgulă)
 
Server / Foloseşte SSL: Ca să foloseşti SSL verifică cu serviciul tău de găzduire dacă ai un certificat SSL inregistrat şi adaugă URL-ul SSL la catalog şi la fişierele de configurare a adiministraţiei.
Server / URL-ul SEO's: Ca să foloseşti SEO URL, apache trebuie să aive instalat mod_rewerite şi trebuie să redenumeşti fişierul htaccess.txt în .htaccess
Server / Modul Mentenanţă: Previne clienţii atunci când îţi vizitează magazinul. În loc, ei vor vedea un mesaj de mentenanţă. Dacă eşti logat ca administrator, vei vedea magazinul în modul normal.
Server / Codul Encripţiei: Vă rugăm furnizaţi un cod secret care o să fie folosit ca să encriptezi informaţiile private când procesaţi comenzi (cookies).
Server / Nivelul Compresiei La Ieşire : GZIP pentru un transfer mai eficient la cererea clienţilor. Nivelul Compresiei trebuie să fie între 0 şi 9
Server / Afişează Erorile:
Server / Jurnalul De Erori: Numele Fisierului Jurnal De Erori:
Server / Codul Google Analytics: Autentificaţi-vă la Google Analytics cont şi dupa creaţi un profil al magazinului dvs. online. Copiaţi şi lipiţi codul analytics în acest câmp

 

4.2.1 Limbi afisare magazin online

Magazinul online este echipat pentru a suporta multiple limbi de afisare. Limbile magazinului pot traduce si textele ce intra in componenta sitului (meniuri, texte informative de baza) dar si descrierea produsului in sine.

Pentru a activa sau a insera traduceri ale magazinului online folositi sectiunea "Sistem" urmata de submeniurile "Localizare" apoi "Limbi"

Un numar nelimitat de limbi pot fi folosite in afisarea magazinului online, dar va trebui sa tineti cont ca sistemul va crea o obligatie de a insera o descriere a produselor, sau a paginilor informative, in toate limbile existente. Acest comportament se datoreaza optimizarii motoarelor de cautare, optimizare seo, care odata de o limba este pusa la dispozitie vizitatorilor si descrierea produselor sa fie in acele limbi.

In urmatorul segment de imagini se va prezenta setarile unei limbi pentru magazinul (necesare si la inserarea altora) si rezultatele folosirii de limbi multiple:

4.2.2 Valuta afisata

Vizualizarea si editarea valutelor se face prin accesarea sectiunii "Setari" urmat de subcategoria "Localizare" apoi "Monede".

Pentru a seta o moneda implicita a magazinului online consultati manualul punctul 4.1.1.
Actualizarea cursului valutelor se face automat prin diferenta de valoare a monezii implicite si valoarea introdusa in valutele diferite. Moneda implicita va avea valoarea 1.00000000 iar, spre exemplu Euro va avea valoarea 0.22423033 prin raportul 1 / 4,4597 = 0,22423033 (valoarea de 4,4597 este cotatia Euro la cursul zilei)

Setarile necesare unei monezi sunt:

Titlul Valutei: - Numele lung al valutei
Codul: - codul ISO pentru valuta, ex. RON, EUR, GBP etc.
Simbol Stânga: - simbolul folosit la stanga pretului, ex. lei, €, £ etc.
Simbol Dreapta: - simbolul folosit la dreapta pretului, ex. lei, €, £ etc.
Locurile Decimale: - cate decimale poseda valuta
Value: - valoarea monezii
Status: - starea valutei, activa sau inactiva

Rezultatul folosirii mai multor valute este urmatorul:

 

4.2.3 Taxe aplicabile comenzilor magazinului online

Magazinul online permite aplicarea unor taxe asupra preturilor produselor, costurilor de transport, optiunilor suplimentare etc. Astfel se poate alege, conform manualului punctul 4.1, afisarea produselor cu TVA sau fara, costurilor de transport cu TVA inclus, sau nu, etc.
Administrarea taxelor disponibile se face accesand meniul "Setari" urmat de submeniurile "Localizare" si "Taxe" apoi "Clase taxe" pentru definirea grupurilor de taxe, sau "Valori taxe" pentru a configura valorile

Astfel pentru a crea o taxa vom proceda mai intai prin a crea o noua clase de taxe ex. TVA din meniul "Setari" urmat de submeniurile "Localizare" si "Taxe" apoi "Clase taxe" apoi urmat de meniul "Setari" urmat de submeniurile "Localizare" si "Taxe" apoi  "Valori taxe" pentru a insera o noua taxa prin procentaj sau valoare fixa.

 

Rezultatul aplicarii unei taxe asupra diferitelor valori prezente in magazinul online este:

  

4.2.4 Situatia comenzilor

Fiecare comanda poate avea diferite mesaje ce definesc starea acesteia, fie ca o comanda noua este semnalizata ca atare fie una finalizata mesajele de situatie pot avea un impact benefic asupra clientilor ce pot fi notificati cu fiecare modificare a statusului.

Pentru a modifica mesajele de situatie a comenzilor se acceseaza meniul "Setari" urmat de submeniul "Localizare" si  "Statutul Comenzii"

rezultatul folosirii unor astfel de texte ale situatiilor comenzilor este:

4.2.5 Situatia stocurilor

Fiecare produs poate avea diferite mesaje ce definesc starea din stoc, exista o setare globala a mesajului implicit atunci cand un produs numai este in stoc dar aceasta setare poate fi rescrisa pentru fiecare produs in parte, astfel unele produse pot fi "fara stoc" dar pot fi "precomandare".

Pentru a modifica mesajele de situatie a stocurilor se acceseaza meniul "Setari" urmat de submeniul "Localizare" si  "Statusul Stocului"

setarea implicita (globala) a mesajului de stoc se poate configura folosint setarile magazinului online:
configuratiile:

rezultatul folosirii unor astfel de texte ale situatiilor comenzilor este:



Unele produse pot avea, totusi, un alt mesaj distinctiv atunci cand nu mai sunt in stoc:
rezultat:

4.3 Importarea si exportarea in Excel

Pentru o mai usoara modificare a produselor, categoriilor si optiunilor produselor magazinul online ofera posibilitatea exportarii si importarii datelor in format .xls pentru Microsoft Excel.
Astfel pentru accesul procesului Excel accesati meniul "Sistem" urmat de submeniul "Excel" unde veti avea posibilitatea "Import"-ului si "Export"-ului datelor.

Odata exportat datele vor fi extrase din baza de date iar un fisier .xls va fi oferit spre descarcare. Atentie,datorita unui numar mare de produse procesul de exportare poate dura intrucat din baza de date se va corela toate informatiile necesare pentru a crea un fisier excel.



Fisierul excel rezultat are urmatoarea forma: 7 Pagini (spreadsheets) ce contin urmatoarele informatii:
pagina 1 - Categoriile magazinului online
pagina 2 - Produsele magazinului online
pagina 3 - Optiunile produselor
pagina 4 - Atributele produselor
pagina 5 - Produsele ce au reduceri sau promotii
pagina 6 - Discount-uri produse
pagina 7 - Puncte recompensa per produs

In urmatoarele randuri vor fi prezentate toate aspectele fiecarei pagini din fisierul Excel, pentru a detalia fiecare coloana.

Categoriile Magazinului Online - pagina 1, detine urmatoarele coloane:

category_id - numarul unic de identificare, prezent in baza de date, atribuit categoriei
parent_id - numarul de identificare al unei categorii la care categoria selectata face parte, subcategorie
name - numele categoriei, afisat pe site si in panoul administrativ
top - setare true/false, ce va afisa categoria in meniul principal sau nu. meniul principal fiind cel prezent pe website.
columns - numarul de coloane pe care vor fi afisate produsele
sort_order - numarul de ordine ce se va folosi in afisarea ordonata a categoriilor
image_name - calea imaginii categoriei, aceasta are forma data/folder/nume-categorie.jpg - unde data/ este obligatoriu ca fiind folderul principal unde imaginile sunt incarcate iar /folder/ poate fi modificat dupa bunul plac si un numar nelimitat de subfoldere
date_added - data la care categoria a fost creata, data are forma YYYY-mm-zz HH:MM:SS
date_modified - ultima modificare survenita asupra categoriei, data avand forma YYYY-mm-zz HH:MM:SS
language_id - numarul unic de identificare a limbii principale in care categoria este definita
seo_keyword - cuvantul ce va fi folosit in optimizarea SEO pentru a genera link-urile ex. magazinonline.ro/cuvant-seo-categorie
description -
o descriere a categoriei ce va fi folosita in afisarea categoriei, langa imaginea categoriei daca aceasta exista, poate fi folosit cod HTML pentru generarea acestei informatii
meta_description - descrierea text a categoriei folosita in optimizarea SEO! aceasta coloana este extrem de importanta pentru motoarele de cautare intrucat o buna descriere a paginii va influenta prezenta acesteia pe rezultatele motoarelor de cautare, vezi manual punctul 6
meta_keywords - 10 cuvinte cheie delimitate prin virgula ce definesc exclusiv pagina, cuvinte ce pot avea un impact sporit asupra afisarii paginilor in rezultatele motoarelor de cautare, vezi manual punctul 6
store_id - numarul unic de identificare al magazinului in care categoria va fi afisat, aceasta coloana se adreseaza acelor panouri administrative cu mai multe magazine online
layout - pentru o afisare personalizata a categoriei se poate numi un layout diferit ce va genera pozitii noi ale modulelor sau reclamelor
status enabled - setare true/false ce va afisa, sau nu, categoria.

Produsele Magazinului Online - pagina 2, detine urmatoarele coloane:

product_id - numarul unic de identificare, prezent in baza de date, atribuit produsului
name - numele produsului, afisat pe site si in panoul administrativ
categories - numarul categoriei unde produsul este afisat, un produs poate fi afisat in mai multe categorii prin folosirea virgulei pentru a separa numerele acestora, ex. 4,6,55,11 daca nu se introduce un numar al unei categorii atunci produsul va fi afisat doar in cazul cautarii folosind motorul de cautare al magazinului online
sku - cod unic de identificare al produsului pentru identificarea in cazul stocurilor, daca exista
upc - codul de bare al produsului, daca exista
location - in cazul livarilor din mai multe locatii de inmagazinare si calculare a costului transportului acest camp se va completa cu numele orasului
quantity -  cantitatea produsului, pentru acele magazine ce lucreaza cu stoc
model - cod unic de identificare al modelului produsului
manufacturer - numele producatorului produsului
image_name - calea imaginii produsului, aceasta are forma data/folder-produse/produs-zen-11.jpg - unde data/ este obligatoriu ca fiind folderul principal unde imaginile sunt incarcate iar /folder-produse/ poate fi modificat dupa bunul plac si un numar nelimitat de subfoldere
requires shipping - setare yes/no pentru definirea produsului ca fiind oferit spre expediere
price - valoarea costului produsului expirmat in cifre cu 2 decimale, ex. 827,80
points
- puncte recompensa oferite clientilor pentru achizitionarea produsului
date_added - data la care categoria a fost creata, data are forma YYYY-mm-zz HH:MM:SS 
date_modified - ultima modificare survenita asupra categoriei, data avand forma YYYY-mm-zz HH:MM:SS
date_available - data la care podusul este disponibil pentru achizitionare de catre clienti, data avand forma YYYY-zz-MM HH:MM:SS
weight - valoarea greutatii produsului, valoare ce va fi folosita in cazul calcularii costului de transport per greutate
unit - unitatea de masurare a greutatii, pentru definirea unitatilor de masura vezi manual punctul 4.1.1
lenght - valoarea lungimii produsului, valoare ce va fi folosita in cazul calcularii costului de transport per gabarit
width - valoarea latimii produsului, valoare ce va fi folosita in cazul calcularii costului de transport per gabarit
lenght unit - unitatea de masurare a dimensiunii, pentru definirea unitatilor de masura vezi manual punctul 4.1.2
status enabled - setare true/false ce va afisa, sau nu, produsul
tax_class_id - numarul unic de identificare al valorii TVA aplicate asupra pretului produsului, pentru definirea valorilor TVA consultati manualul punctul 4.2.3
viewed - numarul de vizualizari ai produsului
language_id - numarul unic de identificare a limbii principale in care produsul este definit
seo_keyword - cuvantul ce va fi folosit in optimizarea SEO pentru a genera link-urile ex. magazinonline.ro/produs-zen-11
description - 
o descriere a produsului ce va fi folosita in pagina de afisare a acestui, poate fi folosit cod HTML pentru generarea acestei informatii
meta_description - descrierea text a produsului folosita in optimizarea SEO! aceasta coloana este extrem de importanta pentru motoarele de cautare intrucat o buna descriere a paginii va influenta prezenta acesteia pe rezultatele motoarelor de cautare, vezi manual punctul 6 
meta_keywords - 10 cuvinte cheie delimitate prin virgula ce definesc exclusiv pagina, cuvinte ce pot avea un impact sporit asupra afisarii paginilor in rezultatele motoarelor de cautare, vezi manual punctul 6 
additional image names - imagini suplimentare ale produsului, delimitate prin virgula si structurate similar "image_name" ex. un produs poate avea un numar nelimitate de imagini suplimentare: data/piese2014/piesa1-vedere-fata.jpg,data/piese2014/piesa1-vedere-spate.jpg,data/piese2014/piesa1-vedere-laterala-stanga.jpg
stock_status_id - numarul unic de identificare al disponibilitatii produsului, consultati manualul punctul 4.2.6
store_ids - numarul unic de identificare al magazinului in care produsul va fi afisat, aceasta coloana se adreseaza acelor panouri administrative cu mai multe magazine online 
layout - pentru o afisare personalizata a categoriei se poate numi un layout diferit ce va genera pozitii noi ale modulelor sau reclamelor
related_ids - numerele unice de identificare cu care produsul selectate se aseamana, acest lucru va genera o lista personalizata a produselor asemenatoare ce vor fi afisate ca recomandate pe pagina produsului in cauza
tags - cuvinte cheie, delimitate prin virgula, ce vor genera link-uri interne care duc catre produsul in cauza
sort_order - numarul de ordine ce se va folosi in afisarea ordonata a produselor
subtract - setare true/false ce va scadea, sau nu, numarul de produse aflate in stoc - valoare definita in coloana 'quantity'
minimum - numarul minim de bucati pentru a permite comanda produsului

Optiunile produselor - pagina 3, detine urmatoarele coloane:

product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia optiune este atribuita
language_id - numarul de identificare al limbii in care optiunea este introdusa
option - numele optiunii atribuite produsului, fiecare optiune fiind multi-lingvistica si setata conform manalului punctul 1.6
type - felul optiunii, disponibile sunt: select (caseta de selectie), datetime (alegere data), radiobox (selectii), tipurile se vor seta conform manualului punctul 1.6
value - valoarea optiunii, preconfigurata conform punctului 1.6 si aplicata produsului, aceste valori pot fi multiple si diferite per produs
required - definirea prin true/false a obligatiei de a alege o valoare pentru a putea achizitiona produsul
quantity - pentru acele optiuni produse care se regasesc cuantificabil ca numar de produse, sustragandu-se din stoc
price - daca optiunea ce poate selectata are un cost suplimentar, daca nu se va completa 0,00
price prefix - operatia matematica de adaugare a costului suplimentar asupra pretului produsului, adaugare sau scadere
points - numarul de puncte atribuite in cazul selectiei optiunii, pentru a nu atribui puncte se va completa 0,00
points prefix - operatia matematica de adaugare a punctelor asupra produsului, adaugare sau scadere
weight - valoarea greutatii optiunii produsului, valoare folosita in calcularea pretului de livrare
wight prefix - operatia matematica de adaugare a greutatii suplimentar asupra greutatii totale a produsului, adaugare sau scadere
sort order - ordinea de afisare a optiunilor multiple unui produs, in cazul ordonarii selective

Atributele produselor - pagina 4, detine urmatoarele coloane:

product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia atributul este aplicat
language_id - numarul de identificare al limbii in care atributul este introdus
attribute_group - numele grupului de specificatii detaliate, grupurile fiind definite conform manualului punctul 1.5
attribute_name - numele atributului aplicat produsului, numele disponibile fiind definite conform manualului punctul 1.5
text - valoarea atributului produsului, specificatiei tehnice
sort order - ordinea de afisare a atributelor multiple unui produs, in cazul ordonarii selective

Produsele speciale - pagina 5, detine urmatoarele coloane:

product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia un pret special este aplicat
customer_group - numele grupului asupra caruia pretul special se aplica
priority - prioritatea cu care pretul special este afisat, contrat altor preturi speciale
price - valoarea pretului special, urmand ca pretul vechi sa fie taiat si prezentat ca "redus"
date_start - data de la care pretul special va fi afisat si disponibil clientilor, data avand forma YYYY-mm-zz
date_end - data la care pretul special va expira iar pretul initial va fi din nou folosit, data avand forma YYYY-mm-zz

Discount-uri produse - pagina 6, detine urmatoarele coloane:

product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia o reducere este aplicata
customer_group - numele grupului asupra caruia reducerea se aplica
quantity - cantitatea de produse comandate pasibila pentru aplicarea reducerii
priority - prioritatea cu care discount-ul este afisat, contrat altor reduceri
price - valoarea produsului afisata in cazul comandarii a numarului minim pasibil de discount (quantity)
date_start - data de la care reducerea va fi afisata si disponibila clientilor, data avand forma YYYY-mm-zz
date_end - data la care reducerea va expira, data avand forma YYYY-mm-zz

Puncte recompensa - pagina 7, detine urmatoarele coloane:

product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia, dupa achizitionare, punctele sunt aplicate
customer_group - numele grupului asupra caruia punctele se aplica
points - numarul de puncte atribuite unui client in urma achizitionarii produsului in cauza

 

5 Rapoarte

Magazinul online este echipat sa ofere o gama variata de rapoarte privind activitatile desfasurate prin intermediul acestuia. Fie ca este vorba de rapoarte ale vanzarilor, fie informatii privitoare la cele mai vizualizate sau vandute produse, magazinul online poate genera statistici asupra multor dintre cele mai uzuale date.

5.1 Statistici avansate

Magazinul online este capabil sa ofere o statistici avansate privind vizitatorii sitului.

6 Recomandari pentru o mai buna optimizare SEO

Titlul unei pagini (coloana name in excel) (in cazul nostru titlul folosit este numele produsului)
sa nu depaseasca 70caractere cu spatii cu tot altfel Google va taia pana la primele 64 caractere.
 
Etichetă Meta Descriere (coloana meta_description in excel) 
acele doua randuri care apar in cautarile google sub titlul paginii, aceasta trebuie sa fie cat mai la subiect si sa fie in acelas timp bogata in cuvinte cheie, numarul de caractere al acestei descrieri sa nu depaseasca 150caractere incluzand spatiile (ex. cand am folosit "cuvinte cheie" ele se refera la acele cuvinte cheie dar puse in context, nu o insiruire de cuvinte - ex. cuvantul cheie cautat e "Pitesti", intr-o descriere gresita ar arata cam asa: "Pitestiul e frumos, pitesti, pitesteni, pitestence, pitesteni, in pitesti." o descriere buna ar fi "Pitestiul este localizat in arges, iar Pitesti este resedinta de judet unde locuiesc X oameni. Deoarece pitestenii sunt cuminti ei sunt misto" - cat mai in context)
 
Etichetă Meta Cuvinte-Cheie (coloana meta_keywords in excel)
sunt cele 10 cuvinte cheie care definesc o pagina - Google nu se va limita doar la aceste 10 cuvinte cheie definte, el va genera si singur alte cuvinte cheie care i se par lui adecvate pentru pagina indexata, astfel in componenta celor 10 cuvinte cheie sa se evite folosirea acelor cuvinte care nu se refera la produs/categorie in sine.
Ex.:
* pentru un produs 'Ambreiaj scuter 4T China GY 125' cel mai bine definite cuvinte pot fi:
"ambreiaj scuter 4t china gy 125 , piesa scuter ambreiaj scuter 4t china gy 125, piesa de schimb scuter ambreiaj 4t gy 125, piesa ambreiaj 4t china gy 125, schimb ambreiaj 4t, pret ambreiaj scuter 4t china gy 125, vand ambreiaj scuter 4t china gy 125, ambreiaj scuter 4t china gy 125 ieftin" - a se remarca folosirea "ambreiaj scuter 4t china gy 125" sau "ambreiaj scuter 4t" in compozitia cuvintelor cheie
* o greseala pentru cuvinte cheie pentru produsul 'Ambreiaj scuter 4T China GY 125' ar fi:
"Ambreiaj scuter 4T China GY 125, piese motoscutere, piese ieftine motoscuter, magazin online piese scuter, piese scuter pitesti, piese ieftine drujba, vand piese scutere motoscutere drujba" - cuvinte ce nu au legatura directa cu pagina produsului ci mai mult cu magzinul in sine (pana la urma aceste cuvinte cheie sunt deja definite pe http://www.shr-motors.ro  si definesc categoria din care situl face parte adica: magazin online de vanzare piese de schimb pentru scutere, motoscutere, drujbe si altele - google stie deja asta)
* practic keywords-urile nu vor fi luate fix de google, ele sunt doar pentru a ii face google-ului o idee asupra genului de pagina accesata, in linii mari va da importanta cuvintelor definite manual dar isi va genera singur importanta si altor cuvinte cheie gasite de el in pagina accesata
 
Cuvint-Cheie SEO (coloana seo_keyword in excel) - setare disponibila in tab-ul "Dată"
/!\ Atentie acest cuvant trebuie sa fie UNIC - astfel generarea automata a cuvantului seo trebuie ajutata prin modificarea manuala a campului atunci cand sunt
doua prouse cu titluri identice. Astfel daca ex. 'Manusa kevlar' este titlul unui produs care are proprietati diferite (pret, categorii, imagine, etc.) fiecare produs
va avea seo keyword: manusa-kevlar1 manusa-kevlar2 manusa-kevlar3 - sau orice alta forma dorita pentru a marca unicitatea paginilor)
denota denumirea folosita in adresa web - situlmeuweb.ro/seo_keyword-pentru-categorie/seo_keyword-pentru-produs si se va completa cu litere mici si caractere alfa-numerice (a-x 0-9) si doar urmatoarele doua caractere speciale: - (minus) si _ (underline) - deci fara (!@#$%^&*=/\`~|":) sau spatii
*seo_keyword-pentru-categorie - se genereaza automat
*seo_keyword-pentru-produs - este cel cuvant definit in camp sau excel
 
Campul 'Descriere'  (coloana description in excel)
este foarte important pentru cuvintele cheie definite la fiecare produs/pagina deoarece acele cuvinte cheie pe baza folosirii lor in context in pagina va da importanta cuvantului cheie.  Exemplu daca un cuvant precum "CHEI FIXE 6-27MM" este folosit rar in pagina, odata in titlul produsului apoi aruncat foarte rar in descriere
ex. "CHEI FIXE 6-27MM  la cel mai mic pret CHEI FIXE 6-27MM.Vand CHEI FIXE 6-27MM" el ar fi putin foarte important pentru google si astfel nu va creste randamentul seo
dar daca "CHEI FIXE 6-27MM" e folosit des dar cu logica pentru vizitatori/clienti si ceva de genul: "CHEI FIXE 6-27MM din aliaj rezistent cu proprietati antimagnetice la cel mai mic pret. Aceasta cheie fixa de 6-27mm este des folosita in reparatiile de masini. CHEI FIXE 6-27MM vine in ajutorul tuturor pentru a desface piulite de dimensiuni 6 si 27mm........ etc." va da randament mare la optimizarea seo
 
Google foloseste urmatorul altgoritm (cu aproximatie, nefiind oficial) pentru o pagina:
20% Titlu pagina + 20% seo_keyword + 20% meta descriere + 35% continut text efectiv pagina + 5% cuvinte cheie = 100% Relevanta SEO
 
Nota.
1. Conform regulilor impuse de Google pot exista multiple link-uri(pagini) care au acelas continut doar daca o varianta a paginii este definita ca fiind principala prin codul "canonical" documentatie oficiala google link1 link2, astfel magazinul online este complet echipat pentru a genera astfel de link-uri "canonical" pentru o mai buna optimizare SEO.
2. Conform regulilor impuse de Google exista mai multe coduri suplimentare numite 'Date structurate' ce vor genera afisari extinse ale rezultatelor unde magazinul online este in prezent echipat pentru a afisa, direct in rezultatele Google, preturi pentru produse, link-uri pentru categoriile produsului, note date prin evaluari, recenzii, etc.
3. Alte masuri pentru a asigura o optimizarea seo se mai inumara si: sitemap-uri in format xml, prezenta fisierului robots.txt, google analytics etc.