Va multumim pentru interesul acordat asupra serviciilor oferite de Smart NET Expert. In acest document veti gasi instructiunile de folosire ai magazinului online creeat de compania noastra. Speram ca intreg procesul de asimilare a informatiilor sa fie unul cat mai scurt si elocvent.
Meniul principal al magazinului online contine urmatoarele sectiuni, urmate de submeniuri (vor fi evidentiate doar submeniurile esentiale):
1. Catalog |_ Categorii |_ Produse |_ Informatii |_ Opinii |_ Atribute |_ Optiuni |_ Producatori |
2. Extensii |_ Module |_ Transport |_ Plati |_ Totalul comenzii |_ Newsletter |
3. Vanzari |_ Comenzi |_ Cupoane |_ Vouchere |_ Mail |
4. Sistem |_ Setari |_ Localizare |_ Limbi |_ Monede |_ Taxe |_ Statutul Comenzii |_ Statutul Comenzii |_ Excel |
5. Rapoarte |
1.1 Categorii - adaugare sau modificare categorii
1.2 Produse - adaugare sau modificare produse
1.3 Informatii - adaugare sau modificare pagini informative
1.4 Opinii - revizuire recenizii efectuate de vizitatori asupra produselor
1.5 Atribute - valori ce pot fi definite fiecarui produs utile pentru comparatia produselor
1.6 Optiuni - valori de optiuni disponibile produselor (ex. culori)
1.7 Producatori - marcile producatorilor pentru produsele comercializate
2.1 Module - diferite componente de afisare ai magazinului online
2.1.1 Cont |
2.1.9 CR2 Grid Enabler |
2.1.17 Anunţuri |
2.2 Transport - diferite metode de transport pentru produsele comercializate
2.3 Plati - sisteme de plata pentru produsele comercializate
2.4 Totalul comenzii - valori sau taxe aplicate asupra pretului final al comenzilor
2.5 Newsletter - abonatii newsletter (doar listare)
3.1 Comenzi - listare si editare comenzi magazin
3.2 Cupoane - coduri pentru diferite reduceri
3.3 Vouchere - coduri ce vor fi folosite o singura data pentru diferite reducere
3.4 Mail - sistem de trimitere a emailurilor catre clienti
4.1 Setari - setari ale magazinelor online administrate
4.2.1 Limbi - limbile de afisare a continutului magazinului online
4.2.2 Monede - Valutele disponibile la afisarea preturilor produselor
4.2.3 Taxe - taxe aplicabile preturilor produselor
4.2.4 Statutul comenzii - mesajele afisare referitor la situatia comenzii unui client
4.2.5 Statusul stocului - mesajele afisare referitor la disponibilitatea produsului
4.3 Excel - Importare si exportare a produselor in format .xls pentru Microsof Excel
5 Rapoarte - diferite rapoarte generate pentru magazinul online
6 Optimizare SEO - recomandari pentru o vizibilitate marita in motoarele de cautare ex. Google
Pentru a crea sau a edita categorii ale magazinului online se acceseaza, din panoul administrativ, meniul "Catalog" urmat de submeniul "Categorii"
Pentru a crea sau a edita produse ale magazinului online se acceseaza, din panoul administrativ, meniul "Catalog" urmat de submeniul "Produse"
Urmand sa se completeze/editeze urmatoarele campuri:
Numele Produsului * obligatoriu pentru toate limbile instalate
Etichetă Meta Descriere* acest camp indica descrierea produsului (meta description), obligatoriu pentru toate limbile instalate
Etichetă Meta Cuvinte-Cheie* acest camp indica cuvintele cheie ce definesc produsul (meta keywords), obligatoriu pentru toate limbile instalate
Eticheta Produsului* cuvinte cheie ,separate prin virgula, ce vor fi afisate pe pagina produsului cu link catre acesta, pentru toate limbile instalate , acest camp fiind optional
Preț * pretul produsului
Imagine * imaginea principala a produsului
Categorie * categoria din care produsul face parte - produsul poate fi afisat in multiple categorii
Descripție * informatie text ce va fi prezentata pe pagina produsului
Nota. Primele 3 campuri sunt obligatorii pentru toate limbile activare pentru magazinul online (nume, eticheta descriere, eticheta cuvinte cheie)
Cuvint-Cheie SEO* Camp ce va fi folosit in optimizarea seo: http://www.shr-motors.ro/piese_scutere/accesorii/armura_scutere_moto_atv * acest camp va fi completat automat daca se creeaza un nou produs, sau in cazul unei editari va trebui efectuat manual
Clasa de taxa * Taxa aplicata pretului produsului
Cantitate * daca magazinul lucreaza pe stoc
Cantitate Minimă * obliga cumparatorii la un numar minim de comanda
Sustrage stocul * daca magazinul lucreaza cu stoc
Status * produs activ sau inactiv - inactivitatea presupune neafisarea pentru vizitatori/clienti
Producător * daca produsul se doreste a face parte din lista unor producatori se alege din tab-ul "Legături"
Preţ Special * daca produsul se doreste a avea un pret special, definit pe o perioada de timp, se alege din tab-ul "Preț special" urmat de butonul " Adăugare Preţ Special" si completandu-se campurile Preț, Data Începerii, Data Încheierii.
Imagini suplimentare * daca produsul se doreste a avea mai multe imagini se alege tab-ul "Imagine" urmat de butonul "Adăugare Imagine" apoi ales imaginea prin butonul "Foldere"
Pentru a adauga o pagina de informare, sau editarea uneia existente, se acceseaza meniul "Catalog" urmat de submeniul "Informații" urmat fie de butonul "Inserare" fie de linkul "Editare"
Urmand sa se completeze/editeze urmatoarele campuri
Titlul Informaţiei - Titlul atribuit paginii informative
Descripţie - Continutul text a informatiei (poate fi text imbogatit cu imagini, animatii flash, filme, orice cod HTML bogat)
Magazinul online permite vizitatorilor sa lase mesaje la produsele comercializate pentru a putea imarti si altor vizitatori parerile acestora despre produs sau alte idei, dar si a vota produsul.
Pentru a aproba sau a sterge o opinie, recenzie, se acceseaza meniul "Catalog" urmat de submeniul "Opinii" urmat fie de butonul "Inserare" fie de linkul "Editare"goexpert-28.jpg
Urmatoarele optiuni fiind disponibile pentru fiecare comentariu
Orice produs poate avea diferite sepecificatii de comercializare. Aceasta setare a atributelor este folositoare in compararea produselor, generandu-se un tabel prin care se pot compara diferente.
Setarea atributelor se face intai definind un grup al atributelor "Catalog > Atribute > Grupurile atributelor" apoi definirea fiecarui atribut in parte din "Catalog > Atribute > Atribute".
Setarea atributelor per produs se efectueaza din pagina prodsului urmand tab-ul "Atribute"
Iar atributele selectate sunt listate pe pagina produsului in tab-ul "Specificatii" iar folosirea acestora este la compararea a doua sau mai multor produse
Orice produs poate avea diferite optiuni de comercializare precum culori, dimensiuni, sau alte valori predefinite. Setarea optiunilor se face folosind accesand "Catalog > Optiuni". Produsele pot avea atribuite doar un anumit numar de optiuni dintr-o gama.
Urmand de completat campurile:
Numele Opţiunii - numele gamei de optiuni
Tipul - felul in care cumparatorii vor fi prezentati sa aleaga optiunile disponibile
Selectează Ordinea - ordinea de afisare a gamelor de produse in cazul in care exista mai multe
Numele Valorii Opţiunii - numele fiecarei valori a gamei de optiuni
Imagine - imaginea fiecarei valori
Selectează Ordinea - ordinea fiecarei valori in cazul in care un produs are multiple valori per optiune
Aceasta setare permite cumpratorilor sa aleaga din optiunile produselor, iar modul se selectare este dat prin urmatoarele tipuri:
Selectează: ofera o lista de selectie cu scroll
Radio: afiseaza fiecare optiune disponibila impreuna cu un cerc de selectare
Casetă De Selectare: afiseaza fiecare optiune cu o caseta de selectare iar selectia poate fi multipla.
text_image: afiseaza un cerc de selectare impreuna cu umaginea optiunii
Fişierul: permite incarcarea unui fisier de catre cumparator pentru a fi furnizata la efectuarea comenzii
Data: permite selectarea unei dăți atasabile comenzii produsului (poate fi folosita la setarea unei date de livrare agreata de cumparator)
Timpul: permite selectarea unei ore atasabile comenzii produsului
Data & Timpul: permite selectarea unei date si a unei ore atasabile comenzii produsului
Optiunile unui produs se definesc selectand tab-ul
Urmand ca in campul din stanga sa se caute gama de optiuni dorita iar in partea dreapta sa se selecteze acele optiuni care sunt disponibile produsului
Setarile fiecarei optiuni din aceasta configurare sunt:
Necesar - daca selectia unei optiuni este obligatorie pentru achizitionarea unui produs, iar in cazul neselectarii unei optiuni cumparatorului ii este afisat un mesaj de atentionare
Valoarea Opțiunii - alegerea anumitor optiuni anumitor optiuni din gama selectata
Cantitate - pentru a pastra un stoc al produselor bazat exact pe optiunile acestora
Sustrage stocul - in cazul in care magazinul lucreaza pe stoc fiecare vanzare va fi scazuta din stoc urmand ca la epuizarea stocului sa fie notificat cumparatorul si administratorii, daca magazinul nu lucreaza cu stoc iar cantitatea nu va fi definita per optiune atunci aceasta setare va fi trecuta pe "NU"
Preț - in cazul in care fiecare optiune a produsului prezinta si un pret diferit de setat principal pentru produs, valoarea fiind introdusa in sistem de adaos sau scadere din pretul principal
Puncte - daca mgazinul practica puncte de fidelizare atunci valorile punctelor per optiune sunt setate
Greutate - daca magazinul practica un calcul al pretului de expediere bazat pe greutatea produselor
Optiunile selectate de catre vizitator vor fi afisate si pe cosul de cumparaturi.
Pentru a adauga un producator sau a modifica unul existent se acceseaza meniul "Catalog" urmat de submeniul "Producatori" urmat fie de "Inserare" fie de "Editare"
Urmand sa se completeze/editeze urmatoarele campuri
Numele Producătorului
Cuvint-Cheie SEO* Camp ce va fi folosit in optimizarea seo: http://www.shr-motors.ro/gilera, acest camp va fi completat automat daca se creeaza un nou produs, sau in cazul unei editari va trebui efectuat manual
Imagine * daca are logo, se creeaza in Photoshop la dimenesiune patrata fiind ulterior redimensionata automat, urmat de alegerea imaginii prin butonul "Foldere"
Vizualizarea si editarea modulelor magazinului online se face prin accesarea sectiunii "Extensii" urmat de subcategoria "Module"
Odata cu achizitionarea unor produse de catre cumparatori se pot oferi multiple optiuni de livrare a produselor prin diferite moduri de transport.
Pentru vizualizarea transporturilor disponibile, dar si adaugarea unora noi, se acceseaza sectiunea "Extensii" urmat de submeniul "Transport"
Magazinul online are disponibil urmatoarele moduri de transport:
Comenzile efectuate de clienti pot fi platite prin diverse metode de plata, fie ramburs prin curierat sau procesarea platilor prin card de credit, acceptul cecurilor etc.
Modulele de plata existente deja in magazinul online fac posibila plata prin ramburs, paypal, Moneybookers - Skrill, Instructiuni pentru cec.
Fiecare mod de plata este insotit de un set de instructiuni pentru configurarea acestora, permitand astfel platile catre vanzator.
Modulele de plata nu se limiteaza la cele existente in panoul administrativ, noi metode de plata pot fi usor integrate in magazinul online.
Comenzile efectuate pot avea aplicate diferite module suplimentare atasate, precum cupoane de reduceri, vouchere cadou, estimari cost transport dar pot fi aplicate si diferite costuri suplimentare precum manipulare, taxa de comanda scazuta (ca pret).
Pentru a vedea si a configura lista suplimentelor din totalul comenzii se acceseaza sectiunea "Module" urmat de submeniul "Totalul comenzii"
Astfel modulele suplimentare pentru totalul comenzii sunt:
Vizualizarea si editarea comenzilor se face prin accesarea sectiunii "Vanzari" urmat de subcategoria "Comenzi"
In aceasta sectiune se pot vizualiza toate informatiile despre o comanda, se pot actualiza comenzile, se pot genera facturi, sau se pot anula intregi comenzi, la fiecare actiune fiind posibila notificarea clientului prin email.
Cupoanele de reduceri sunt acele coduri promotionale care ofera reduceri de pret asupra comenzilor efectuate de clienti, aceste coduri sunt generate de catre administratorii magazinului online si sunt oferite in mod privat catre clienti.
Vizualizarea si editarea cupoanelor de reduceri se face prin accesarea sectiunii "Vanzari" urmat de subcategoria "Cupoane"
Cupoanele oferite pentru reduceri pot avea un set de instructiuni clare care se aplica odata cu folosirea unui astfel de cod promotional, dupa cum urmeaza:
Voucherele cadou sunt coduri promotionale de reduceri care pot fi achizitionate de catre clienti sau generate de catre administratorii magazinului online urmand ca folosirea acestor vouchere cadou sa fie facuta dupa bunul plac al detinatorilor.
Vizualizarea si editarea voucherelor cadou se face prin accesarea sectiunii "Vanzari" urmat de subcategoria "Vouchere cadou"
/!\ Atentie! Vizitatorii pot cumpara vouchere dar daca printre modurile de plata a comenzilor exista module precum "plata la livrare" ceea ce va face ca orice comanda sa fie procesata de catre sistem ca si cand aceasta a fost platita (urmand sa fie) astfel voucherul va fi disponibil instant dupa creare - existand posibilitatea folosirii acestui voucher fara ca plata sa fie facuta in realitate.
Voucherele cadou pot avea teme de disribuire precum Aniversare / Onomastica; Cadou; Sărbători.
Voucherele oferite cadou pot avea un set de instructiuni clare care se aplica odata cu folosirea unui astfel de cod promotional, dupa cum urmeaza:
Magazinul online permite administratorilor sa trimeata mesaje catre toti abonatii newsletterului sau toti clientii magazinului.
Pentru a trimite un mesaj catre clienti se acceseaza meniul "Vânzări" urmat de submeniul "Mail" urmat fie de butonul "Trimitere" dupa ce s-au revizuit campurile de configurare
Nota. Campul "De la:" iar setarea "Implicit" vor seta ca emailul din partea caruia mesajele vor fi trimise este acel email setat in configurarile sitului din sectinea "Sistem > Setari > Magazin" fiind emailul implicit al magazinului.
Magazinul online ofera un set de configurari ce pot personaliza aspecte ale intregului magazin virtual sau caracteristici personalizate in cazul multiplelor magazine.
In acest punct al manualului vom prezenta configurarile generale ale magazinului virtual dar si unele caracteristici separate pentru un al 2lea magazin din panoul administrativ prin meniu "Sistem" urmat de submeniul "Setari"
Dupa cum sunt si ilustrate instalarea curenta a panoului administrativ poseda 2 magazine: cel implicit (shr-motors.ro) si un al 2lea (motorspeedshop.ro), urmand ca fiecare magazin virtual sa aiva mici diferente de setari:
Astfel setarile implicite unui magazin virtual sunt:
Magazinul online este echipat pentru a suporta multiple limbi de afisare. Limbile magazinului pot traduce si textele ce intra in componenta sitului (meniuri, texte informative de baza) dar si descrierea produsului in sine.
Pentru a activa sau a insera traduceri ale magazinului online folositi sectiunea "Sistem" urmata de submeniurile "Localizare" apoi "Limbi"
Un numar nelimitat de limbi pot fi folosite in afisarea magazinului online, dar va trebui sa tineti cont ca sistemul va crea o obligatie de a insera o descriere a produselor, sau a paginilor informative, in toate limbile existente. Acest comportament se datoreaza optimizarii motoarelor de cautare, optimizare seo, care odata de o limba este pusa la dispozitie vizitatorilor si descrierea produselor sa fie in acele limbi.
In urmatorul segment de imagini se va prezenta setarile unei limbi pentru magazinul (necesare si la inserarea altora) si rezultatele folosirii de limbi multiple:
Vizualizarea si editarea valutelor se face prin accesarea sectiunii "Setari" urmat de subcategoria "Localizare" apoi "Monede".
Pentru a seta o moneda implicita a magazinului online consultati manualul punctul 4.1.1.
Actualizarea cursului valutelor se face automat prin diferenta de valoare a monezii implicite si valoarea introdusa in valutele diferite. Moneda implicita va avea valoarea 1.00000000 iar, spre exemplu Euro va avea valoarea 0.22423033 prin raportul 1 / 4,4597 = 0,22423033 (valoarea de 4,4597 este cotatia Euro la cursul zilei)
Setarile necesare unei monezi sunt:
Titlul Valutei: - Numele lung al valutei
Codul: - codul ISO pentru valuta, ex. RON, EUR, GBP etc.
Simbol Stânga: - simbolul folosit la stanga pretului, ex. lei, €, £ etc.
Simbol Dreapta: - simbolul folosit la dreapta pretului, ex. lei, €, £ etc.
Locurile Decimale: - cate decimale poseda valuta
Value: - valoarea monezii
Status: - starea valutei, activa sau inactiva
Rezultatul folosirii mai multor valute este urmatorul:
Magazinul online permite aplicarea unor taxe asupra preturilor produselor, costurilor de transport, optiunilor suplimentare etc. Astfel se poate alege, conform manualului punctul 4.1, afisarea produselor cu TVA sau fara, costurilor de transport cu TVA inclus, sau nu, etc.
Administrarea taxelor disponibile se face accesand meniul "Setari" urmat de submeniurile "Localizare" si "Taxe" apoi "Clase taxe" pentru definirea grupurilor de taxe, sau "Valori taxe" pentru a configura valorile
Astfel pentru a crea o taxa vom proceda mai intai prin a crea o noua clase de taxe ex. TVA din meniul "Setari" urmat de submeniurile "Localizare" si "Taxe" apoi "Clase taxe" apoi urmat de meniul "Setari" urmat de submeniurile "Localizare" si "Taxe" apoi "Valori taxe" pentru a insera o noua taxa prin procentaj sau valoare fixa.
Rezultatul aplicarii unei taxe asupra diferitelor valori prezente in magazinul online este:
Fiecare comanda poate avea diferite mesaje ce definesc starea acesteia, fie ca o comanda noua este semnalizata ca atare fie una finalizata mesajele de situatie pot avea un impact benefic asupra clientilor ce pot fi notificati cu fiecare modificare a statusului.
Pentru a modifica mesajele de situatie a comenzilor se acceseaza meniul "Setari" urmat de submeniul "Localizare" si "Statutul Comenzii"
rezultatul folosirii unor astfel de texte ale situatiilor comenzilor este:
Fiecare produs poate avea diferite mesaje ce definesc starea din stoc, exista o setare globala a mesajului implicit atunci cand un produs numai este in stoc dar aceasta setare poate fi rescrisa pentru fiecare produs in parte, astfel unele produse pot fi "fara stoc" dar pot fi "precomandare".
Pentru a modifica mesajele de situatie a stocurilor se acceseaza meniul "Setari" urmat de submeniul "Localizare" si "Statusul Stocului"
setarea implicita (globala) a mesajului de stoc se poate configura folosint setarile magazinului online:
configuratiile:
rezultatul folosirii unor astfel de texte ale situatiilor comenzilor este:
Unele produse pot avea, totusi, un alt mesaj distinctiv atunci cand nu mai sunt in stoc:
rezultat:
Pentru o mai usoara modificare a produselor, categoriilor si optiunilor produselor magazinul online ofera posibilitatea exportarii si importarii datelor in format .xls pentru Microsoft Excel.
Astfel pentru accesul procesului Excel accesati meniul "Sistem" urmat de submeniul "Excel" unde veti avea posibilitatea "Import"-ului si "Export"-ului datelor.
Odata exportat datele vor fi extrase din baza de date iar un fisier .xls va fi oferit spre descarcare. Atentie,datorita unui numar mare de produse procesul de exportare poate dura intrucat din baza de date se va corela toate informatiile necesare pentru a crea un fisier excel.
Fisierul excel rezultat are urmatoarea forma: 7 Pagini (spreadsheets) ce contin urmatoarele informatii:
pagina 1 - Categoriile magazinului online
pagina 2 - Produsele magazinului online
pagina 3 - Optiunile produselor
pagina 4 - Atributele produselor
pagina 5 - Produsele ce au reduceri sau promotii
pagina 6 - Discount-uri produse
pagina 7 - Puncte recompensa per produs
In urmatoarele randuri vor fi prezentate toate aspectele fiecarei pagini din fisierul Excel, pentru a detalia fiecare coloana.
Categoriile Magazinului Online - pagina 1, detine urmatoarele coloane:
category_id - numarul unic de identificare, prezent in baza de date, atribuit categoriei
parent_id - numarul de identificare al unei categorii la care categoria selectata face parte, subcategorie
name - numele categoriei, afisat pe site si in panoul administrativ
top - setare true/false, ce va afisa categoria in meniul principal sau nu. meniul principal fiind cel prezent pe website.
columns - numarul de coloane pe care vor fi afisate produsele
sort_order - numarul de ordine ce se va folosi in afisarea ordonata a categoriilor
image_name - calea imaginii categoriei, aceasta are forma data/folder/nume-categorie.jpg - unde data/ este obligatoriu ca fiind folderul principal unde imaginile sunt incarcate iar /folder/ poate fi modificat dupa bunul plac si un numar nelimitat de subfoldere
date_added - data la care categoria a fost creata, data are forma YYYY-mm-zz HH:MM:SS
date_modified - ultima modificare survenita asupra categoriei, data avand forma YYYY-mm-zz HH:MM:SS
language_id - numarul unic de identificare a limbii principale in care categoria este definita
seo_keyword - cuvantul ce va fi folosit in optimizarea SEO pentru a genera link-urile ex. magazinonline.ro/cuvant-seo-categorie
description - o descriere a categoriei ce va fi folosita in afisarea categoriei, langa imaginea categoriei daca aceasta exista, poate fi folosit cod HTML pentru generarea acestei informatii
meta_description - descrierea text a categoriei folosita in optimizarea SEO! aceasta coloana este extrem de importanta pentru motoarele de cautare intrucat o buna descriere a paginii va influenta prezenta acesteia pe rezultatele motoarelor de cautare, vezi manual punctul 6
meta_keywords - 10 cuvinte cheie delimitate prin virgula ce definesc exclusiv pagina, cuvinte ce pot avea un impact sporit asupra afisarii paginilor in rezultatele motoarelor de cautare, vezi manual punctul 6
store_id - numarul unic de identificare al magazinului in care categoria va fi afisat, aceasta coloana se adreseaza acelor panouri administrative cu mai multe magazine online
layout - pentru o afisare personalizata a categoriei se poate numi un layout diferit ce va genera pozitii noi ale modulelor sau reclamelor
status enabled - setare true/false ce va afisa, sau nu, categoria.
Produsele Magazinului Online - pagina 2, detine urmatoarele coloane:
product_id - numarul unic de identificare, prezent in baza de date, atribuit produsului
name - numele produsului, afisat pe site si in panoul administrativ
categories - numarul categoriei unde produsul este afisat, un produs poate fi afisat in mai multe categorii prin folosirea virgulei pentru a separa numerele acestora, ex. 4,6,55,11 daca nu se introduce un numar al unei categorii atunci produsul va fi afisat doar in cazul cautarii folosind motorul de cautare al magazinului online
sku - cod unic de identificare al produsului pentru identificarea in cazul stocurilor, daca exista
upc - codul de bare al produsului, daca exista
location - in cazul livarilor din mai multe locatii de inmagazinare si calculare a costului transportului acest camp se va completa cu numele orasului
quantity - cantitatea produsului, pentru acele magazine ce lucreaza cu stoc
model - cod unic de identificare al modelului produsului
manufacturer - numele producatorului produsului
image_name - calea imaginii produsului, aceasta are forma data/folder-produse/produs-zen-11.jpg - unde data/ este obligatoriu ca fiind folderul principal unde imaginile sunt incarcate iar /folder-produse/ poate fi modificat dupa bunul plac si un numar nelimitat de subfoldere
requires shipping - setare yes/no pentru definirea produsului ca fiind oferit spre expediere
price - valoarea costului produsului expirmat in cifre cu 2 decimale, ex. 827,80
points - puncte recompensa oferite clientilor pentru achizitionarea produsului
date_added - data la care categoria a fost creata, data are forma YYYY-mm-zz HH:MM:SS
date_modified - ultima modificare survenita asupra categoriei, data avand forma YYYY-mm-zz HH:MM:SS
date_available - data la care podusul este disponibil pentru achizitionare de catre clienti, data avand forma YYYY-zz-MM HH:MM:SS
weight - valoarea greutatii produsului, valoare ce va fi folosita in cazul calcularii costului de transport per greutate
unit - unitatea de masurare a greutatii, pentru definirea unitatilor de masura vezi manual punctul 4.1.1
lenght - valoarea lungimii produsului, valoare ce va fi folosita in cazul calcularii costului de transport per gabarit
width - valoarea latimii produsului, valoare ce va fi folosita in cazul calcularii costului de transport per gabarit
lenght unit - unitatea de masurare a dimensiunii, pentru definirea unitatilor de masura vezi manual punctul 4.1.2
status enabled - setare true/false ce va afisa, sau nu, produsul
tax_class_id - numarul unic de identificare al valorii TVA aplicate asupra pretului produsului, pentru definirea valorilor TVA consultati manualul punctul 4.2.3
viewed - numarul de vizualizari ai produsului
language_id - numarul unic de identificare a limbii principale in care produsul este definit
seo_keyword - cuvantul ce va fi folosit in optimizarea SEO pentru a genera link-urile ex. magazinonline.ro/produs-zen-11
description - o descriere a produsului ce va fi folosita in pagina de afisare a acestui, poate fi folosit cod HTML pentru generarea acestei informatii
meta_description - descrierea text a produsului folosita in optimizarea SEO! aceasta coloana este extrem de importanta pentru motoarele de cautare intrucat o buna descriere a paginii va influenta prezenta acesteia pe rezultatele motoarelor de cautare, vezi manual punctul 6
meta_keywords - 10 cuvinte cheie delimitate prin virgula ce definesc exclusiv pagina, cuvinte ce pot avea un impact sporit asupra afisarii paginilor in rezultatele motoarelor de cautare, vezi manual punctul 6
additional image names - imagini suplimentare ale produsului, delimitate prin virgula si structurate similar "image_name" ex. un produs poate avea un numar nelimitate de imagini suplimentare: data/piese2014/piesa1-vedere-fata.jpg,data/piese2014/piesa1-vedere-spate.jpg,data/piese2014/piesa1-vedere-laterala-stanga.jpg
stock_status_id - numarul unic de identificare al disponibilitatii produsului, consultati manualul punctul 4.2.6
store_ids - numarul unic de identificare al magazinului in care produsul va fi afisat, aceasta coloana se adreseaza acelor panouri administrative cu mai multe magazine online
layout - pentru o afisare personalizata a categoriei se poate numi un layout diferit ce va genera pozitii noi ale modulelor sau reclamelor
related_ids - numerele unice de identificare cu care produsul selectate se aseamana, acest lucru va genera o lista personalizata a produselor asemenatoare ce vor fi afisate ca recomandate pe pagina produsului in cauza
tags - cuvinte cheie, delimitate prin virgula, ce vor genera link-uri interne care duc catre produsul in cauza
sort_order - numarul de ordine ce se va folosi in afisarea ordonata a produselor
subtract - setare true/false ce va scadea, sau nu, numarul de produse aflate in stoc - valoare definita in coloana 'quantity'
minimum - numarul minim de bucati pentru a permite comanda produsului
Optiunile produselor - pagina 3, detine urmatoarele coloane:
product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia optiune este atribuita
language_id - numarul de identificare al limbii in care optiunea este introdusa
option - numele optiunii atribuite produsului, fiecare optiune fiind multi-lingvistica si setata conform manalului punctul 1.6
type - felul optiunii, disponibile sunt: select (caseta de selectie), datetime (alegere data), radiobox (selectii), tipurile se vor seta conform manualului punctul 1.6
value - valoarea optiunii, preconfigurata conform punctului 1.6 si aplicata produsului, aceste valori pot fi multiple si diferite per produs
required - definirea prin true/false a obligatiei de a alege o valoare pentru a putea achizitiona produsul
quantity - pentru acele optiuni produse care se regasesc cuantificabil ca numar de produse, sustragandu-se din stoc
price - daca optiunea ce poate selectata are un cost suplimentar, daca nu se va completa 0,00
price prefix - operatia matematica de adaugare a costului suplimentar asupra pretului produsului, adaugare sau scadere
points - numarul de puncte atribuite in cazul selectiei optiunii, pentru a nu atribui puncte se va completa 0,00
points prefix - operatia matematica de adaugare a punctelor asupra produsului, adaugare sau scadere
weight - valoarea greutatii optiunii produsului, valoare folosita in calcularea pretului de livrare
wight prefix - operatia matematica de adaugare a greutatii suplimentar asupra greutatii totale a produsului, adaugare sau scadere
sort order - ordinea de afisare a optiunilor multiple unui produs, in cazul ordonarii selective
Atributele produselor - pagina 4, detine urmatoarele coloane:
product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia atributul este aplicat
language_id - numarul de identificare al limbii in care atributul este introdus
attribute_group - numele grupului de specificatii detaliate, grupurile fiind definite conform manualului punctul 1.5
attribute_name - numele atributului aplicat produsului, numele disponibile fiind definite conform manualului punctul 1.5
text - valoarea atributului produsului, specificatiei tehnice
sort order - ordinea de afisare a atributelor multiple unui produs, in cazul ordonarii selective
Produsele speciale - pagina 5, detine urmatoarele coloane:
product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia un pret special este aplicat
customer_group - numele grupului asupra caruia pretul special se aplica
priority - prioritatea cu care pretul special este afisat, contrat altor preturi speciale
price - valoarea pretului special, urmand ca pretul vechi sa fie taiat si prezentat ca "redus"
date_start - data de la care pretul special va fi afisat si disponibil clientilor, data avand forma YYYY-mm-zz
date_end - data la care pretul special va expira iar pretul initial va fi din nou folosit, data avand forma YYYY-mm-zz
Discount-uri produse - pagina 6, detine urmatoarele coloane:
product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia o reducere este aplicata
customer_group - numele grupului asupra caruia reducerea se aplica
quantity - cantitatea de produse comandate pasibila pentru aplicarea reducerii
priority - prioritatea cu care discount-ul este afisat, contrat altor reduceri
price - valoarea produsului afisata in cazul comandarii a numarului minim pasibil de discount (quantity)
date_start - data de la care reducerea va fi afisata si disponibila clientilor, data avand forma YYYY-mm-zz
date_end - data la care reducerea va expira, data avand forma YYYY-mm-zz
Puncte recompensa - pagina 7, detine urmatoarele coloane:
product_id - numarul unic de identificare atribuit unui produs asupra caruia, dupa achizitionare, punctele sunt aplicate
customer_group - numele grupului asupra caruia punctele se aplica
points - numarul de puncte atribuite unui client in urma achizitionarii produsului in cauza
Magazinul online este echipat sa ofere o gama variata de rapoarte privind activitatile desfasurate prin intermediul acestuia. Fie ca este vorba de rapoarte ale vanzarilor, fie informatii privitoare la cele mai vizualizate sau vandute produse, magazinul online poate genera statistici asupra multor dintre cele mai uzuale date.
Magazinul online este capabil sa ofere o statistici avansate privind vizitatorii sitului.